Louise 29 November

Nu när hästarna blivit försummade i några dagar har Musse börjat rymma igen. Han vet hur han vill ha det...
Ropade på Musse men han kom inte så jag tog in Bompa och gav honom en ordentlig rykt och det var uppskattat. Jag hade mina aningar om vart ponnyn tagit vägen så jag tog på Bompa sadel och träns och så red vi dit, och mycket riktigt står Musse i skogen ovanför hagen!

Det var jättehärligt, vi var ute i ca 30 minuter och Musse hängde med hela tiden. Blev ett riktigt konditionspass för honom med mycket galopp. Hade ingen aning om att han hade så mycket energi...
Bompa fick mest bara springa på, piggt och positivt. Han tycker att det är så kul att få sällskap!
När vi kom hem kunde jag inte hålla mig ifrån ridbanan, blev några varv på stora mittvolten i galopp i båda varven. Han fick till det bra i vänster varv som är hans svaga och då nöjde vi oss där. 

Härlig, rolig, mysig och effektiv motionering av hårbollarna idag :)

My guys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0