Louise 14 december

Riktigt skitväder, slaskstorm så det blev ingen ridning på de egna idag men jag kom i alla fall iväg till specialidrotten.
Jag fick mig tilldelad Zakira, ett litet skäcksto på ca 1.60 i mankhöjd. Har aldrig ridit henne förut men vet att hon har en hel del humör. 

Började rida med sadel men plockade bort den efter uppvärmningen för att jag tyckte att den bara gled hit och dit, så jag red barbacka istället.
Vi hade dressyr idag och jobbade mest med gas och broms genom övergångar och halvhalter. Jag är nöjd med galoppen - det är inte Zakiras starka gångart, den är ganska stötig och svårt att få något flyt i. Blev lite bock och kickar när jag pushade henne ;)
Zakira har en egenhet att gnissla tänder och jag jobbade mycket med att hon inte skulle göra det. Man måste vara jättemjuk i handen och lätta på tyglarna då och då så att hon inte känner sig instängd.

Jag tycker om ridpass som dagens, när det finns en övning och en plan men man kan anpassa det mycket efter sig själv och hästen :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

fin bild ! 5 dagar kvar till jul! Hur ser din julafton ut? :)

2011-12-19 @ 10:28:45
URL: http://amandalindblom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0