Presentation Anna

Ja, två tredjedelar av trion har pressenterat sig så nu är det väl min tur!
Jag heter alltså Anna Jalderyd, är föd förstaaugistinittånhundranittiotvåå och över 180 cm lång. Jag är i allra högsta grad perfektionist när det gäller ridningen av "min" häst, jag låter inte vem som helst sitta upp på honom och jag HATAR känslan när allt bara skiter sig och man har 550 kilo halvblod i handen...
Jag är en av de få på ridskolan faktiskt kan Sitta ned på jättehästen Ixi, greve dracula, mister giganstisk, herr fux, ja kärt barn har många namn. Denna häst vann jag DM för ridskoleryttare med och jag har även tävlat SM för ridskoleryttare, men det får ni veta mer om i ett annat inlägg.
Jag och Louise är som hon tidigare nämt kompanjoner. Vad vore Shelock Holmes utan Watson? osv... Jag agerar tränare för henne ibland och hon rider min pollimåns när allt känns skit och jag behöver någons åsikt. Vi åker ofta till Charlies och älskar långa roadtripps ihop men min underbara iPhone<3
Jag brinner för UBRK´s ridskola och det är något som jag förmodligen alltid kommer göra. Jag har suttit i US flera ggr som vice ordf och ordf. Men har nu tagit en paus från styrelselivet för att jag ska koncetrera mig på saker som är viktigt för mig. Tro mig, halsbränna och illamående pga stress är inte roligt.
Så just nu har jag hand om stallvärdarna på ridskolan, grejar med lille Nickeprickeungponny samt sköter klippningen av ridskolehästar och ponnys. Jag är deras tekniska support och svara dygnet runt och åker ut och hjälper till när de inte hittar rätt sladd till kameran osv.
Några av stallvärdarna på UBRK och Bästaste instruktörerna Marina och Rebecca!
Påtal om teknik. Jag tog stundenten i maj 2011 från Teknikprogrammet på tingsholmsgymnasiet. Jag läste teoretiskt inriktning och ridning som specialidrott. Jag och en tjej till gick i samma klass som 32 killar, lika mycket som jag tyckte det var jobbigt med killarna skarpa kommentarer om ALLT så älskar jag min klass!
Tänkte berätta snabbt om min pojkvän med, han  ogillar att nämnas på bloggar och dyl så detta blir förmodligen första och sista gången ni får veta mycket om honom.
Han heter Johan och är ett år äldre än mig, Vi har varit tillsammans sen trettioförstaoktobertvåtusensju och han är den gulligaste killen som finns. Han är en fena på datorer och "gillar" att åka med mig till stallet och mocka åt Abbe.
Just det, har har två kaniner och en hund. Presentation av dem kommer också lite senare.
Jag trodde att det skulle vara svårt att skriva ihop en liten historia men det var ju ganska så lätt! Fast det blev väl lite ytligt kanske. Men om ni har några frågor så kan ni ju alltid fråga i en kommentar!
Ja, detta är jag, lite skelögd om jag koncentrerar blicken utan glasögon, ett ögonbryn är högre än det andra och så har jag sjukt långa ögonfransar med.
Tackåhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0