Storm

Har precis kommit hem från stallet och ska snart göra lite lunch i form av en billyspizza=)

Idag red jag ut en runda i skogen som tar ungefär 40 min som ser ut ungefär såhär.

Han var alldeless spratlig i benen och det blåste massor som sagt var så han blev ännu mer taggad av det. Jag red på ett vanligt enledat bett och remontgrimma och han var känslig i munnen och för skänkeln, annars brukar han alltid vara så stark ute.
Jag fick till riktigt fina galopper där han satte in bakdelen under sig fint och kom upp i en ganska hög form.
Vid ett ställe så kom vi till en gran som hade blåst över vägen, den var hoppbar men jag kom från "fel" håll och hade landat precis i nedförsbake om jag hade hoppat. så stadiga Abbe lyssnade fint på mig när jag bad honom trampa rakt igenom granen=) Gullehäst!

Packade även hö både för idag och i morgon, skönt att ha det gjort.






Kommentarer
Postat av: Amanda Ekberg

red också förbi den granen i måndags Gandalf började gå över den sen efter att han har lyft ena hoven för att gå över så hoppa han ist ;)

kan du inte lägga ut med bilder från den gången som den andra bilden är tagen ifrån? :)

2011-12-13 @ 19:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0