Presentation Louise

93:a som inte kan gå sitt sista år på Samhällsprogrammet fort nog. Började på ridskola vid 8 års ålder och sen har det bara rullat på med sköthäst, sommarhäst, foderhäst och tillslut första egna ponnyn som trettonåring. 

Stel och spänd dressyrryttare som alltid kämpar och strävar mot att hitta känslan. Rädd för att göra fel och har svårt att släppa på kontrollen. Blir lite frustrerad ibland, men oftast ganska bra med tålamod ändå.


Smått och gott och Louise
- Har alltid haft en förkärlek till fjordingar och maffiga, kraftfulla hästar.
- Beroende av knäckebröd och Harry Potter
- Är allergisk mot det mesta(bland annat hästar och hö), har astma, eksem och askasst immunförsvar
- Tycker islanshästar är konstiga och att ridskolehästar är hjältar

Är Annas papparazzi, bollplank och sanna kompanjon. Tycker antingen helt olika eller exakt samma om allting.
Känner Emma sedan ponnytiden, har alltid kommit överens. Båda sitter i US styrelse på ridskolan. Lånar ofta ut mina silverstövlar till henne.

Bor hemma hos mor och far (storasyster jobbar som hästskötare i skåne) på en gård, 12 minuters bilfärd från UBRK. Har ett eget stall där de två egna hästarna håller hus.

Ekvall´s Tango aka Bompa, Welsh cob valack född 2003. Mycket personlig, stort ego, älskar uppmärksamhet men tycker inte om pressade situationer. Just nu på LB-nivå i dressyren, strävar mot LA och jobbar mycket med att stärka gångarterna och förbättra ridbarheten. Hoppar gärna 50 cm (med skräckblandad förtjusning).


Muskot, som kallas för in princip vad som helst utom just det, vanligast ändå är Musse. Han är en shetlandsponny född 2006. Väldigt charmig och smart ponny som inte nöjer sig med att bara gå som sällskap. Tömkörs mest och utvecklas hela tiden. 



Jag vet inte riktigt vem jag är eller var jag står. Funderar och tänker ganska mycket och jag ska anstränga mig för formulera mina förvirrade tankar i ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0