Louise 23 November

Bara en lektion på onsdagar, slutar klockan 9.00 - helt okej :)

Klockan 11.15 var det dags för min och Bompas första dressyträning för Annika. Min första, riktiga (privatlektion, bara för mig) dressyträning på nästan två år! Det var asjobbigt men jag älskar känslan när man är helt slut och man vet att man har jobbat på bra.
Vi tränade på de oumbärliga grunderna. I alla gångarter jobbade vi med att korta och länga utan att han skulle lägga sig i handen. Jag är så jäkla spänd så Annika fick tjata och påminna mig om det hela tiden att jag skulle mjukna (men inte släppa kontakten). Efter ca 50 minuter var både jag och Bompa rätt möra ;)

Augusti 2010

Lite snabb lunch bestående av mackor och sedan iväg till ridskolan och specialidrotten. 

Det var även dressyr här och det var riktigt skönt för vi var bara 3 stycken (i vanliga fall är vi 7 st). Jag hade Lacoste, tror inte jag ridit honom innan.
Lacoste är född 2004, jättesöt och snygg och man blir lite förvånad då han är varmblodskorsning. Han har blivit mycket stadigare sedan han kom till ridskolan, men man kan känna av det lite i galoppen. 
Dagens upplägg passade verkligen mig. Man fick feedback och kunde jobba med det medans Jenny hjälpte de andra i tur och ordning. Jag tog med mig det som jag hade fått av Annika och tänkte på att slappna av.
I både traven och galoppen jobbade vi först på stora mittvolten på att få de lösgjorda och balanserade och sedan gick vi ut, 1-2 meter innanför fyrkantspåret för att se om vi kunde bibehålla det. Gjorde även några framdelsvändningar och fortsatte sedan i andra varvet. Älskar vilken effekt framdelsvändningarna kan göra :D

Lacoste

Hem, duscha och iväg till Borås på fotokurs med SISU mellan 18.00-21.00.  Ja om man ska vara positiv så kan man säga att jag numera inte räknar mig som nybörjare inom fotografering ;) Det var väldigt segt, tog över en timma att gå igenom bländare, ISO osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0