Louise 22 November

Härligt med studiedag! Blir inte mycket till studier här ;)

Red ut med Bompa. Under framskrittningen gick vi rakt in i skogen och snirklade runt träd och jag försökte främst använda vikten,ibland hjälpa till med ytterskänkeln  och bara ta i tygeln som nödlösning. Bompa tycker det är roligt och avkopplande på samma gång. Kom så småningom ut på en relativt plan äng där skrittarbetet fortsatte. Jobbade på en åtta där han verkligen skulle stretcha ut yttersidan och jag  koncentrerade mig på mina halvhalter.  I traven fulred jag och försökte bara bli så mjuk och följsam som möjligt och eftersom jag är så stel så måste jag göra så överdrivna röresler. Tog galopp på en stor volt men det var lte halkigt så han spände sig bara så då var det ingen  nytta med det. Var ute i härliga,  positiva 45 minuter :)

Musse fick jobba på ridbanan. Snirklade runt mest i trav och försökte få koll på yttersidan. När jag väl fått det kunde jag vara supermjuk i handen och han blev lång och låg och trampade på bra. Jag kunde även korta och länga honom som jag ville. När jag byter varv försöker jag lura honom att göra svag skänkelvikning och efter några gånger verkade han fatta. Han är långt ifrån att korsa benen men det är lite tvärning i alla fall ^^
20-25 minuter blev det för hans del.

Nu ska jag in och jobba. Whoopwhoop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0