Louise 17 November

Vet inte vad som var det bästa när jag kom hem - att Musse var kvar i hagen eller att Bompa kom fram till staketet för att mysa när han såg mig komma ^^

Bompas ridpass såg ut som följande; skritta fram i kohagarna, värma upp i trav och galopp på ridbanan och sedan ner i hagarna igen. Han var så himla pigg och glad och busig! Jag vill så gärna att han ska behålla den positiva inställningen men det är lite jobbigt när jag inte får stopp på honom. Men jag lät honom hållas och vi hade riktigt kul fram tills vi skulle ut på en äng. Han laddade som faan, bockade och stack och det var väldigt nära att jag drattade av. Jäkla knäppis! Trodde jag skulle få både fläskläpp och fläsknäsa, men jag verkade klara mig med lite avskavt skinn på näsan (haha) Var ute i ca 45 minuter.
Från en annan bustur, 1½ år sedan -->


Blev en hel del trav på grusvägen för Musses del. Vet inte om det går att göra så, men försöker härda hans hovar lite. Han var positiv och duktig men lite vinglig. Inte så mycket att säga, han är så duktig, älskade ponny :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0