Kaninerna

Tänkte presentera mina långörade, marodörer, fetknoppar eller kaniner som vissa andra skulle kalla dem för.


Kan väl börja med varför de två galningarna bor hos mig.
Den 1 december förra året så dig mina gamla kanin Blackie, honom hade jag haft i 6 år och jag kände att det skulle bli för tomt utan kanin så jag tog kontakt med ett omplaceringshem för kaninisar. Resultatet blev en liten kaninhona, vädur/lejonhuvad, som fyller 2 år i maj nästa år och en kastrerad hane som är ungefär 3 år som är lejonhuvad och ngn annan ras. 

Honan heter Bella och är född på omplaceringshemmet och hanen heter Theo och spenderade 2 år i en flyttbur på en balkong innan mormodern tillslut ringde omplaceringhemmet och bad dem komma och hämta honom.
Anledningen till varför bella och theo bor ihop är den att theo var varken van vid mänsklig kontakt eller kaninkontakt. Och för er som inte vet så ska kaniner helst bo 2 och 2 eller i flock.
Så bella är theos terapist kan man säga.

Jag har testat på lite hoppning men kaninisarna och dem tycker det är ganska roligt.
Har inga bra bilder på bella men lägger upp några där dem är med båda två och en på theo.

-THEODORE-

Dagen efter de kommit hem till mig

Avslappning på hög nivå


Kommentarer
Postat av: Anna S

Söta :)

2011-11-22 @ 21:08:09
URL: http://missbelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0