Aubergin SWB, Abbe, Fillis, Snabbe.

Tänkte att det kunde vara dags att presentera en av de två männen som finns i mitt liv. Alltså Abbe, hästen:P
Abbe ägs och är uppfödd av en tjej som inte riktigt hinner med honom då hon driver en butik och har två barn. Jag stötte på abbe för första gången några dagar innan jag började ettan på gymnasiet då jag vart hästlös i någon månad.
Min provridning var sådan att jag och min faster red ut i skogen och sedan fick jag hoppa över en cavaletti en en gräshage. Alltså inte så speciell och abbe som inte var speciellt i form eller så välriden just då visade kanske inte sina bästa sidor. Men jag började som sagt ha hand om honom. Då var det 2 till 3 dagar i veckan och nu har jag honom ca 5 till 6 dagar och han är i princip som min häst.
Abbe eller Aubergin som han heter, är ett svenskt halvblod född 1995, e: beach boy u: rosette, valack och brun.
I ridningen tycker jag att han är förhållandevis lätt i vissa saker och har det svårare med annat. Han är väldigt välutbildad och gör allt man ber om.
Jag tycker det är grymt svårt att beskriva honom så jag får väl be Louise att göra det någon dag.
Vi tävlar litegranna ihop iallafall, i hoppning kom vi till 90cm på klubbnivå och i dressyr har jag tävlat la på klubb och lb på lokal.
Något som är väldigt störande är att han har ett annnorlunda rörelsemönster. Han nickar ibland och det är något som domarna hänger upp sig på och vi får aldrig de poäng som vi förtjänar på banan. Det kan st¨å alt från att han är otaktig i traven till att han inte är på tygel. Om domaren skulle fokusera mer på hur han jobbar med bakbenen och ryggen och strunta i det lilla nicket bara...





Har ni några frågor om honom eller något annat som ni tycker jag missat?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0