Övergiven blogg

Det finns väl knappt något som är så deprimerande som en ouppdaterad blogg?
Jag vet inte vad de andras ursäkt är(kanske att de har ett liv utanför bloggen), men jag hade i alla fall fullt upp i veckan och jag smällde till och blev sjuk i fredags. Jag sov mer eller mindre hela lördagen och nu känner jag mig mycket bättre :)

Dagens måste: Motionera Bompa och Musse (de har stått i nästan en vecka!)
Dagens borde: Plugga
Dagens försöka: Blogga
Dagens viktigaste: Stort BURKUS-möte där vi ska planera årets juljippo

Listor är bra när man inte riktigt orkar skriva ordentligt...

Musse får äran att liva upp detta inlägget

Kommentarer
Postat av: warnmark -officiell bloggare Göteborg Horse Show 2012

Sv; Åh ja. Det hade varit lättare om allt hade hänt för några år sedan med tanke på åldern, precis som du skriver. Men förhoppningsvis kommer jag hitta ett välbetalt jobb i framtiden så det kanske finns plats för en häst :)

2011-12-04 @ 12:37:34
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag kommenterar här också så att du inte behöver leta igenom halva vår blogg för att hitta mitt svar. :)



Självförtroendeproblem ligger ofta i att hästen förlitar sig för mycket på ryttaren. När man som ryttare gör något misstag, vilket ju händer då och då, vågar hästen helt enkelt inte riktigt försöka.

Kruxet med att vara en bra hoppryttare är att våga släppa på kontrollen och inte göra så mycket. Min hopptränare är på oss hela tiden 'don't do anything, just turn and leave the rest to the horse, he's the one doing all the work'.



Jag tror att alla har en hel del att jobba på när det kommer till det, man vill ju såå gärna hjälpa till.



Om du vill bygga upp din hästs självförtroende och hans förståelse för hoppningen är attitydhoppning en utmärkt övning. Jag har tipsat om det tidigare och de inläggen hittar du här: http://speakinghorse.blogg.se/2011/october/frida-tipsar-skritthoppning.html#comment



http://speakinghorse.blogg.se/2011/november/frida-tipsar-attitydhoppning.html#comment



Om du har några frågor om övningarna är det bara att höra av dig så kan jag förklara ännu mer ingående. :)

2011-12-04 @ 13:26:57
URL: http://speakinghorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0