Louise 7 December

Fick ett infall och bestämde mig för att "klicka-in" Musse idag. Så skivade ner en stor morot, på med repgrimman oc vi gick upp till ridbanan. Släppte han lös rätt så snart för det tycker han är roligare. Vid första "klicket" blev han livrädd och flög han iväg en meter. Men sen när han insåg att jag hade morot fattade han snabbt, så söt haha!
Gick mest bara runt, stannade och svängde. Om han gjorde fel struntade jag bara i honom och berömde så fort han gjorde rätt. Han är så smart och gjorde "fel" max två gånger :) Kunde även löslongera honom på en fyrametersvolt. Är så löjligt stolt över min ponny ^^

Bompa reds med det nya tränset, barbacka. Skrittade först neråt vägen, men han hatar när det är halt - spänner sig och blir iiriterad så vi vände hemåt. Gick in på ridbanan och stora mittvolten. Började att rida som en stående fyrkant så jag märkte ut vändningspunkterna med svaga framdelsvändningar. Gick sedan över till att rida på volten. Grundarbetet var toppen för sedan blev han riktigt härlig att rida. Galoppen var rund och maffig och underbar :)
Han brukar inte tycka om tredelade bett men kände inte någon skillnad idag.

På specialidrotten var det hoppning som gällde och jag hade den goa Ixi. Det var mycket linjer och kontroll idag, vilket passar mig. Blev lite missförstånd och knasiga hopp här och var, men den situationen var jag mer van över så konstigt nog blev jag mer avslappnad haha! (Förra hopplektionen bröt jag typ ihop).

Dagens bana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0